Wydział Prewencji - Komenda Powiatowa Policji w Brzesku

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Prewencji

 

Wydział Prewencji

Naczelnik:

podinsp. Jarosław Dudek

 
Z-ca Naczelnika:
 
kom. Szczepan Szczypuła
 
 
Sekretariat
 
tel. 47 83 21 210
 

Do zadań Wydziału Prewencji należy w szczególności:

  1. Organizowanie, koordynowanie, wykonywanie i nadzorowanie działań w zakresie pełnienia służby patrolowej, interwencyjnej i obchodowej;
  2. Organizowanie, wykonywanie i nadzorowanie działań w komórkach organizacyjnych Wydziału Prewencji;
  3. Prowadzenie nadzoru w zakresie służby prewencyjnej w Rewirze Dzielnicowych, Posterunku Policji w Szczurowej i Jednostce podległej w zakresie określonym przez Komendanta;
  4. Realizowanie działań zewnętrznych, w tym poprzez wspólne służby z pozapolicyjnymi podmiotami wykonującymi zadania w zakresie ochrony, bezpieczeństwa osób, mienia i porządku publicznego;
  5. Ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej, na wodach i terenach przywodnych;
  6. Inicjowanie, organizowanie i współpraca z organami administracji państwowej, samorządowej, sądami, szkołami, instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie działalności profilaktyczno – wychowawczej, w tym w tworzeniu i realizacji programów prewencyjnych i profilaktycznych;
  7. Analizowanie stanu zagrożenia przestępczością, w tym: nieletnich, wykroczeniami, patologiami społecznymi, a także ocena efektów działań w tym zakresie w służbie prewencyjnej;
  8. Prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia, występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego, prowadzenie rejestracji i sprawozdawczości w tym zakresie;
  9. Koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie na terenie działania Komendy;
  10. Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy i Jednostką podległą w zakresie realizacji zadań zapobiegających przestępczości;
  11. Realizowanie spraw o charakterze ogólno – organizacyjnym zleconych przez kierownictwo Komendy;
  12. Realizowanie według właściwości czynności zleconych przez uprawnione organy, wykonywanie czynności w ramach pomocy prawnej na rzecz innych komórek organizacyjnych Komendy oraz jednostek Policji;
  13. Organizowanie, koordynowanie i wykonywanie zadań związanych z realizacją zaplanowanych lub zleconych konwojów i doprowadzeń osób na potrzeby jednostki oraz uprawnionych organów i instytucji;
  14. Planowanie, organizacja, kierowanie oraz koordynacja działań związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego między innymi podczas organizowanych zgromadzeń publicznych, protestów społecznych, imprez masowych, innych imprez okolicznościowych oraz pobytu osób podlegających szczególnej ochronie;
  15. Planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynacja działań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej oraz w warunkach konstytucyjnie określonych stanów nadzwyczajnych, a także bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu bezpieczeństwa państwa;
  16. Opracowanie i aktualizacja dokumentacji związanej z działaniami pościgowo – blokadowymi;
  17. Nadzór, prawidłowa obsługa i wprowadzanie danych do policyjnych i pozapolicyjnych systemów informatycznych w zakresie zadań planowanych, organizowanych, realizowanych i koordynowanych przez Wydział Prewencji;
  18. Sporządzanie sprawozdań z realizacji akcji, podoperacji policyjnych i zabezpieczeń prewencyjnych oraz bieżąca wymiana informacji w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;
  19. Zapewnienie gotowości Komendy do działań w przypadku wystąpienia zdarzeń kryzysowych na terenie powiatu brzeskiego oraz w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w szczególności w zakresie planistyczno – organizacyjnym;
  20. Prowadzenie spraw obronnych w Komendzie, opracowywanie oraz aktualizacja planu działania kierownika jednostki zmilitaryzowanej – Komendanta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
  21. Współpraca z instytucjami pozapolicyjnymi w przedmiocie realizacji zadań na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego, jak również w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej oraz realizacji zadań obronnych na rzecz sił zbrojnych i obrony cywilnej;
  22. Nadzorowanie problematyki użytkowania i przechowywania służbowej broni palnej, w tym na Stanowisku Kierowania;
  23. Organizowanie ćwiczeń w zakresie reagowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń lub w sytuacjach kryzysowych oraz udział w ćwiczeniach organizowanych przez inne podmioty pozapolicyjne;
  24. Organizowanie działań oraz nadzorowanie szkoleń plutonu wchodzącego w skład VIII Kompanii Nieetatowego Pododdziału Prewencji Policji;
  25. Nadzorowanie i koordynowanie zadań wykonywanych przez Nieetatowy Pododdział Prewencji Policji oraz uaktualnianie obsady kadrowej tego pododdziału;
  26. Nadzór i koordynowanie działań wykonywanych przez policjantów wchodzących w skład Nieetatowej Grupy Rozpoznania Minersko – Pirotechnicznego oraz uaktualnianie jej obsady kadrowej;
  27. Zapewnienie obsługi recepcyjnej interesantów;
  28. Ochrona obiektów Komendy przy ul. Szczepanowskiej 53 w Brzesku, we współpracy z Zespołem Dyżurnych;
  29. Planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego lokalnego policjantów służby prewencyjnej, a także organizowanie wychowania fizycznego w Komendzie i Jednostce podległej;
  30. Prowadzenie czynności administracyjnych w stosunku do obcokrajowców przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  31. Rejestracja broni pneumatycznej oraz prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wydania, odmowy wydania, zawieszenia i cofnięcia pozwoleń na broń w postaci miotaczy gazu obezwładniającego oraz narzędzi i urządzeń, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu, w tym: broni białej, broni cięciwowej w postaci kusz, przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej;
  32. Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dzielnicowych;
  33. Prowadzenie właściwych poszukiwań opiekuńczych, poszukiwań administracyjno –porządkowych oraz administracyjno – porządkowych czynności jednorazowych, wykonywanych na podstawie obowiązujących przepisów w tym zakresie;
  34. Nadzór nad magazynem broni Komendy.”;

 

Do zakresu zadań Rewiru Dzielnicowych należy w szczególności:

  1. Podejmowanie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego na podległym obszarze, w tym ujawnianie i zatrzymywanie sprawców przestępstw i wykroczeń;
  2. Prowadzenie rozpoznania przydzielonego rejonu pod względem osobowym, terenowym, zjawisk i zdarzeń mających wpływa na stan bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także współpraca w tym zakresie z osobami i instytucjami, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie środowiska lokalnego i dzięki którym mogą wspierać działania zapobiegające popełnianiu przestępstw i wykroczeń;
  3. Ujawnianie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, ściganie sprawców przestępstw i wykroczeń oraz realizacja czynności związanych z procedurą "Niebieska Karta";
  4. Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki społecznej, w tym prowadzenie działań profilaktycznych wobec nieletnich sprawców czynów karalnych oraz zagrożonych demoralizacją;
  5. Kontrolowanie przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów prawa miejscowego;
  6. Dokonywanie bieżącej analizy stanu bezpieczeństwa w przydzielonych rejonach wykorzystując informacje o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz analizy stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na potrzeby dyslokacji służby;
  7. Przygotowanie planu działania priorytetowego na podstawie zdiagnozowanych oczekiwań społecznych oraz analiz zagrożenia w rejonie;
  8. Realizowanie zadań związanych z obsługą systemów elektronicznej rejestracji czynności oraz sprawozdawczości w Policji - SeSPOL, SWOP, SWD.

Metryczka

Data publikacji : 13.11.2015
Data modyfikacji : 07.07.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Brzesku
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Agata Matura
Osoba udostępniająca informację:
asp. szt. Ewelina Buda Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo-Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Ewelina Buda
do góry